Tuesday, May 5, 2009

Impian Menjadi Kenyataan



Tanggal 2 Mei 2009.....impian menjadi kenyataan.6.41 mlm lahirlah puteriku yg sulung,dgn brt 2.9kg..di  hosptl Sultan Abd Halim,Sg. Petani.

eemmmm...sdapnye mkn kenduri,gulai tulang n ubi,msk kurma,ayaq asam,acar timun...tercapai gak impian aku nk makn ayaq asm ni...dr tdi dok tgk mak ngah dok menggaul bhn2nya..siap tambah 2 pinggan lagik.nk tambh lg sbnarnya tp perut kata dh Pnoh dah la...lepaih 2 sdap dok menyembang atas sofa dgn k.suri,k.maskiah bab bersalin ,menjadi topik utama kami...hehe,almaklumlah masing2 ada pengalamn sendiri...smuanya bergantung pada nasib yg Allah tentukan..dok doa dlm hati.moga2 sngla aku bersalin nnti....

Penat plak rasa  rini....nk ajk abg blklah..perut pn rasa xsdap dah ni,tp teringin gak nk p kenduri intan jiran n merangkap kwn 1 maktab IPSAH.......aduh,drh dh kuar ni...mak blik dr kenduri,aku,abg n mak trus p ospital wlaupn xrasa pn cam nk bersalin ari ni.xpalah klau kena thn kt wad ..dok ja,klau lama lg blik dlu.

Sampai je kt ospital aku disoal siasat spt org bersalah..hehehe,daftar masuk coz x prnah mai pn ospital ni.ati plak dupdap coz 1time nk wat checking...."still close"..itu jwapan yg diberi."xpelah,1@2 lagi puan boleh dtg balik".lega rasa..slps tu Dr. letak alat di perut untuk check jantung baby.5 minit pertama normal.........selang 2 minit aku dengar degupan yg sgt kuat...waktu 2 rasa skit sgt...xprnh rasa kontraksi yg spt ni ..sakit sgt.Dr 2@3 org dok kerumun aku...nape plak ni???????...Dr. check kembali, dah buka 1cm,ttp jantung baby sgt lemah kata Dr.Kemungkinan baby bleh lemas...."Puan terpaksa dioperate".

Ya Allah...adakah ini dugaanMu....Walauapa pun cara,aku harus hadapi demi anakku yg tersayang.aku redhakan hati...menggigil bdn ku mengenangkan apa yg bakal terjadi.secepat kilat pakaian ditukar,tiup air kencing dimasukkan.Dr. meminta tandatanganku dan cap jari...aku ditolak keluar dr bilik pemeriksaan.Aku nampak abg menanti aku di tepi pintu...lidahku kelu,air mata mengalir.abg menenangkan aku....sambil memegang tanganku,dia berkata"semuanya pasti akn selamat,jgn menangis". "Abg, tlg doakan syg selamat ya.."hanya itu yg dapat aku katakan.Aku trus ditolak naik ke bilik pembedahan..spt mimpi rasanya.

Masuk saja ke bilik pembedahan,aku disuruh duduk sambil mendakap bantal.ubt bius dicucuk di tulang belakang ku.....sekelip mata,separuh bdnku kebas dan tidak dapat bergerak.Tangan diletakkan di tepi...pelindung diletak di hadapanku,aku tidak dpt melihat apa yg dilakukan....tp dlm separuh sdr....aku mendengar semua kata2 mereka.Aku cuba membayangkan yg baik2 shj akn berlaku.Wajah suami dan emak dtg silih berganti...aku cuba menenengkan hati...Kira2 15 minit kemudian,terdengar sayup2 bunyi tangisan bayi.....Alhamdulillah.....Syukur Ya Allah!!!!!!!!...aku sudah menjadi seorg ibu....segala resah di hati hilang dengan  tangisan pertama itu...Bayi ditunjuk kpd ku....perempuan.....seorg puteri yg bakal menjadi ratu hatiku....

Selepas kira2 20 minit,segalanya tlh selesai.Alhamdulillah.....Syukur ke hadrat Ilahi.Smuanya selamat.....Aku menatap wajah kecil ini....inilah kurniaan Ilahi..2mata hitam yg menatapku...tangan kecil yg mengapai2....tubuh kecil yg suci dr dosa....menyemarakkan lagi rasa keibuanku.....Syukur paMu Ya Allah ats kurniaan ini...........Mga aku diberi kkuatan n kesabaran utk mendidik amanahMu ini...AAAAMIN.



1 comments:

- P o W e R oF L o V e - said...

TaHniah asu...betapa tingginya penGorbanan seorang IBu....tak ternilai dengan wang ringgit....

BABY asu comeL sungguh...geram angah TGk....
asu dh SELAMAT sglanya...pas nie TURN angah plak......bertarung Nyawa...untuk si ComEl yang dok dalam kandungan nie.....

Post a Comment